Druid 
Druidi jsou odpradávna strážci světa. Celé generace zůstávali v pokojném spánku, až dokud se nemuseli vzbudit, aby čelili hrozbě Plamenné Legie. Po Archimondově porážce se druidi rozhodli zůstat v probouzejícím se světě a pomoci znovu vybudovat území zničené Legií. Útok Legie zanechal obrovskou jizvu v přírodním řádu a druidi se zavázali jej vyléčit.


Povolání je k dispozici pro tyto rasy:
- Night Elves (Noční/Temní Elfové)
- Taurens (Taureni)
Klady a zápory tohoto povolání
Přednosti
- Mnoho různorodých stylů boje, dostupných díky formám.
- Možnost přeměnit se na různá zvířat, což mu pomáhá v boji, navíc tak druid vypadá velmi dobře a může svým vzhledem ohromit začínající hráče.
- Druid může využít své cestovní nebo aquatické formy pro rychlejší cestování, ať už na suchu či ve vodě.
- Ze všech povolání má nejsilnější buff kouzlo (Mark of the Wild), které zvyšuje Armor, resistance a všechny atributy (str, agi, int, stam, spir).
- Možnost výběru postavení v partě - DPS, Tank nebo healer.
Nevýhody
- Může nosit jen látkovou a koženou zbroj.
- Přestože zvířecí formy nabízejí různé druhy boje, nejsou ve skutečnosti tak všestranné, jako u jiných povolání, kterým se podobají. Mohou být ale stejně efektivní.
- Pokud je zrovna ve formě nějakého zvířete, nemůže používat kouzla v normální formě běžně dostupné a může být i jinak indisponován.
Vše ostatní o tomto povolání
Typ postavy a role v partě

Co je důležité se naučit
- Jak efektivně přepínat mezi formami a normálním stavem, kombinovat heal a všechna útočná kouzla.
- Jak si správně rozvrhnout manu na celý boj a nechávat rezervu na případný heal.
- Dopodrobna poznat možnosti a nevýhody všech forem a efektivně je využít v každé situaci.
- Pokud zastáváte úlohu léčitele (Healera), tak smysuplně léčit celou partu pomocí HoT (Healing over Time) kouzel. Dokážete se tak celkem jednoduše soustředit na více cílů. doporučuji si stahnout nejaky addon pro healery npř.HealBot Continued
- V aréně se vždy včas schovat do Prowl a naučit se kdy začít léčit pomocí HoT, aby nebylo již příliš pozdě.
Použitelné zbroje pro druida
- Látkové zbroje (Cloth)
- Kožené zbroje (Leather)
Použitelné zbraně pro druida
- Hole (Staves)
- Dýky (Daggers)
- Pěstní zbraně (Fist Weapons)
- Jednoruční i obouruční palcáty (1h, 2h Maces)
Dokáže odstraňovat tyto negativní efekty
- Curse (prokletí)
- Poison (jed)
Schopnosti, kouzla a talenty u druida
Balance (Rovnováha)
Tato větev je zaměřená na Arcane kouzla jako Moonfire, Starfire, poté vylepšování root efektu (Entanglin Roots) a dalších útočných kouzel, která jsou dostupná v normální formě. Těsně pod vrcholem této větve je Moonkin forma, která přináší mnoho bonusů. Druid zaměřený na tento styl boje je většinou pro smích, jelikož běhá ve své formě, která vypadá jako sova a používá kořeny a Starfire nebo utíká a "spamuje" kouzlo Moonfire, což je velice "profesionální" práce. Větev je proto hlavně pro ty, které lákájí nejen druidovy formy, ale chtějí si pořádně zakouzlit. Takový "boomkin druid", jak se jim přezdívá, dokáže kolikrát ve zranění konkurovat mágů.
Feral Combat (Přeměny)
Jak již napovídá název, tato větev je o přeměnnách a o všem, co s nima souvisí. Forem je 6 -> Bear form je forma medvěda, který se chová podobně jako warrior - Tank. Dále Cat form je slabší odvar rogue, poté je tu Aquatic form, který vám umožňuje žít pod vodou bez omezení vzduchem. A nakonec Travel form (zrychlení běhu) se používá hlavně pro rychlejší pohyb v boji (a při útěku), jelikož je od levelu 20 stejně jako mount, který je rychlejší. Další formy jsou Moonkin form, která patří do odvětví Balance (magie měsíce a hvězd) a vše zakončuje Flying form, díky které se proměníte ve vránu a létáte.
Restoration (Zotavení)
Pokud se dáte touto cestou, tak je jasné, že chcete být kvalitním healerem. Celá větev je zaměřena na uzdravování. V talentech si ylepšíte především své instant kouzla (kouzla, co nepotřebují žádný čas na vykouzlení). Druid je považován za nejlepšího back-up healera, který díky své pestré škále HoT (Healing over Time) kouzel je schopen postupně naházet na všechny členy party Heal, který je v následujících několika sekundách plně uzdraví. Navíc se společně s discipline priestem určitě počítá jako nejlepší healer do arény.
Druid jako tank 
I když je druid schopný nosit pouze látkovou (cloth) nebo v lepším případě koženou (leather) zbroj, stává se z něj po získání Dire Bear Formy velice schopný tank s množstvím výhod. Sice není tak všestraný a nedisponuje tolika abilitami jako Warrior, to ale vůbec neznamená, že je jako tank využíván jen málokdy, právě naopak v některých situacích je preferován druid před ostatními tanky.
Výhody druida jako tanka
Druid má více armor, zdraví a dodge než srovnatelně vybavený warrior, ale zato postrádá šanci na block a parry. Druid je imunní na Polymorph a Mind Control efekty, a je také chráněn proti odzbrojení (disarm). Díky abilitě Feral Charge, se může efektivně dostat ke svému cíli (pokud je například odkopnut) a to každých 15 sekund i v combatu. Druid má daleko větší poškození než warrior a díky schopnosti efektivně získávat rage může mít v některých situacích o hodně větší threat než warrior. Druid je také daleko lepší v otázce tankování více cílů zároveň, ačkoliv Protection Paladin je opravdový mistr v tomto oboru.
Nevýhody druida jako tanka
Druid nemůže nosit štít a také nemůže blokovat (block) nebo vykrýt (parry) útoky svých nepřátel, proto se spoléhá na velký armor a šanci na dodge. Díky tomu, že nemá žádné ability typu "shield block", musí se na "crushing blow" útoky připravit s velkým množstvím zdraví a armoru. Druid také postrádá jakoukoliv možnost vyhnout se "fear" efektům, ačkoliv díky talentu Primal Tenacity získá 15% šanci na jejich resist. V medvědí formě nemůže používat žádné potiony, healthstony a další podobné itemy, a přeměna z formy je někdy velmi riskantní. Vysoký armor vás však neochrání před magickými útoky.
Armor Cap
Maximální množství armoru, kterého můžete dosáhnout, někdy také označováno jako "Armor Cap" je 35880 Armor (snížené poškození o 75%). Pokud dosáhnete tohoto čísla, raději se orientujte na ostatní vlastnosti jako zdraví a šanci na dodge.
Imunita na kritický úder
Budete potřebovat 490 Defense, aby jste byli imunní na kritický úder od raid bossů. Nejlehčí způsob jak toho dosáhnout je dát 3 bodíky dotalentu Survival of the Fittest (= ~75 Defense/ -3%) a potom už jen získat zbylých 65 Defense ( -2.6%). Celkem 415 Defense i s talentem.
Startovní atributy pro druida podle rasy
Rasa | Strength | Agility | Stamina | Intellect | Spirit | Health | Mana | Armor |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temný Elf | 18 | 25 | 19 | 22 | 22 | 53 | 100 | 55 |
Tauren | 26 | 15 | 22 | 17 | 24 | 74 | 67 | 35 |
Užitečné odkazy
- Thottbot - Druid - Spells - popis všech spellů a skillů u druida.
- Thottbot - Druid - Quests - všechny class Questy.
- Thottbot - Druid - Armor - přehled Armorů jen pro druida.
- Thottbot - Druid - Weapons - přehled zbraní jen pro druida.
- Druid Items - přehled itemů, které může nosit druid v průběhu celé hry!
Všechna práva vyhrazena - WoW.HerniWeb.cz článek napsal Zorg