Gruul's Lair


Gruul's Lair
(25-man dungeon)

  V celém dungeonu padá z každého bosse

 

 

 

Z High Kinga Maulgara padá 2x Badge of Justice pro každého a z Gruula the Dragonkillera 3x Badge of Justice pro každého.


High King Maulgar startuje s dalšími čtyřmi společníky.
Schopnosti bosse
High King Maulgar
Tankuje se pomocí main tanka.
1) Arcing Smash - Používá random +- každých 10 sec. Všechny, kteří se nachází před ním zraní za 8000 - 12000 end_of_the_skype_highlighting ovšem do plátové zbroje. Lépe řečeno každého, kromě tanka, sundá na 1 ránu.)
2) Whirlwind - Používá každých +- 20sec. Všechny v jeho okolí (na meele dosah) zraní za 7000 - 10000 end_of_the_skype_highlmeele dmg. (+-8500 do Leather zbroje)

3) Enrage - Jakmile se High King Maulgar dostane na 50% svého zdraví, tak enragne a získá 2 nové ability:
a) Fear - Každých +-40sec použije fear, který má ovšem velký rádius. Často zasáhne i ranged dps nebo healery. Je nutné používat Tremor totemy!
b) Charge - Čas od času do někoho nacharguje. Main tank ho musí okamžitě dostat zpět na sebe a odvést na tankovací pozici.

Krosh Firehand (mage)
Krosh se tankuje pomocí mága ve staminovém gearu. Mág musí používat Spellsteall na jeho kouzlo Fire Ward Shield.
1) Blastwave - Každých 10-15 sec instantně vykouzlí Blastwave, který zraní všechny kolem něj v radiusu 15yardů od něj za 6000 - 9000 fire dmg.
2) Fireball - 4sec cast. Kouzlí fireball na toho, kdo má na něm největší aggro. Fireball dělá zranění za +-9000 fire dmg. (Fireball ignoruje všechny obyčejné rezistenční věci proti firu, tzn. že fire rezistenční gear je k ničemu.)
3) Fire Ward Shield - Považován za buff. Snižuje fire damage, který dostane. Tento buff mu musí tankovací mage ukrást pomocí Spellsteal.

Olm the Summoner (warlock)
Tankuje se pomocí klasického tanka. Jeho vyvolaní Fellhunteři se musí enslaveovad nebo banishovat.
Pokud dostane zásah přímím firovým kouzlem (musí to být ale vysoký rank kouzla), tak je stunnut na 6 sec.
1) Summons a felhunter - Každou +- minutu summonuje jednoho Fellhuntera. Fellhuter musí warloci enslaveovad nebo banishovat.
2) Deathcoil - Stejná deathcoil jako má warlock. Uvrhne vás na 3 sec do fearu a udělá vám zranění za 2000 shadow dmg, zároveň za 4000hp vyhealuje Olma.
3) Dark Decay - Dotka, kterou hází na toho, kdo jej tankuje. Dělá 500shadow dmg každé 2 sec po dobu 10 sec. Lze odstranit jen pomocí dispellu, který má jen jeho vyvolaný Fellhunter.

Blindeye the Seer (priest)
Tankuje se pomocí meele dps. Většinou pomocí dps warriora. (Může jej ale tankovat i rogue nebo enhancement shaman)
Není imunní na kouzla/jedy, které prodlužují dobu castu nebo snižují na něm healing (wound poison/mortal strike). Není imunní na stunny.
Dává meele dmg za 800 - 1200 do leather zbroje.
1) Heal - 1,5 sec cast. Vyhealuje sebe, nebo někoho z ostatních společníků. Nutno přerušovat.
2) Prayer of Healing - 4sec cast. Vyhealuje sebe a ostatní jeho společníky za 40% jeho života. Nutno přerušovat! (Pro přerušení tohoto castu je potřeba min. 3 přerušující kouzla/schopnosti)

Kiggler the Crazed (shaman)
Tankován pomocí normálního tanka (nejlépe druida), nebo hunterů.
1) Lightning Bolt - 2 sec cast. Nemůže být přerušen. Castuje na ranged dps, která má na něm z ranged dpsek největší aggro.
2) AoE Knockback (Arcane Explosion) - Často používaný instantní cast. Všechny kolem něj v dosahu 10yardů zasáhne Arcane Explosion, která zraní za 1500 - 2500 arcane dmg a odhodí vás pryč.
1) Arcane Shock - Instant cast. Dělá +-1000 nature dmg a přeruší rozcastované kouzo a na 5 sec zabrání castovat kouzla stejné magické školy jako bylo přerušené kouzlo.

Strategie
Pozice


Boj probíhá celkem jednoduše. Tanci si rozeberou své cíle a odvedou je na tankovací pozice. (viz, obrázek pozice výše). Pull probíhá tak, že mage tank si pomocí fireballu napulluje na sebe Kroshe Firehanda. Ihned pak hunter missdirectne High Kinga na main tanka a ostatní tanci si rozeberou své cíle. (Dají se tauntovat.) První se zabíjí Blindeye the Seer (priest), u kterého je nutno přerušovat healy. Potom se zabíjí Olm the Summoner (warlock). Po zabití Olma se dps rozděluje. Meele dps jde rovnou už na High Kinga. Ranged dps nejprve musí zabít ještě Kroshe Firehanda a potom jesště Kigglera the Crazed, potom teprve jdou do High Kinga. V boji je nutné aby nikdo nestál v blízkosti Kroshe Firehanda a Kigglera the Crazed (u Kigglera samozřejmě může stát jeho tank). U High Kinga je nutné odejít včas od něj před wihrlwindem a také nikdy nesmíte stát v jeho čele kromě tanka samo).

Nestát v blízkosti Kroshe Firehanda a Kigglera the Crazed.
Přerušovat healy Blindeye the Seera.

Raid tip: Používejte jedy/kouzla na zpomalení castování Blindeye the Seera.


Schopnosti bosse
1) Hurtful Strike - Gruul zasáhne svým meele útokem druhého hráče v aggru. Jeho útok má pouze meele dosah, takže může zasáhnout jen hráče, který u něj stojí blízko. Proto je nutné aby druhý hráč v aggru byll off-tank. Gruul tímto útokem dělá zranění za 12300-13700meele dmg (poškození se sniží ještě armorem).

2) Growth - Buff, který na sebe hodí 30 sec po startu boja a pak každých dalších 30 sec. Tento buff mu pokaždé zvýší damage, který dělá svým útokem, ale i jeho ostatními abilitami, o 15%. Maximálně se může nastackovat 30x, nicméně již kolem 20 stacku není možné udržet main tanka na živu.

3) Cave In - Vybere si random hráče v raidu a na místo, kde stojí sešle padající kamení. Rádius tohoto padajícího kamení je 8yardů od místa, kam bylo vycastováno. Padající kamení vydrží na tomto určeném méstě padat 15 sec a dělá zranění za 2700 dmg (snižuje se armorem) každé 3 sec co v něm stojíte. (Zranění z Cave In se zvyšuje Growthem.)

4) Ground Slam / Gronn Lord's Grasp / Stoned / Shatter - Nejzákeřnější abilita Gruula. Nejprve vycastuje Ground Slam, který všechny hráče vyhodí do vzduchu a odhodí je zcela náhodným směrem na náhodné místo. Jakmile hráči dopadnou na zem, tak dostanou debuff Gronn Lord's Grasp, který snižuje rychlost pohybu o 20% každou 1sec po dobu 5 sec. (Tento debuff se dá odstranit pomocí Cloak of Shadow.) Jakmile se hráčova rychlost pohybu dostane na 0%, dostane se do tzv. Stone formy, kde stojí na místě a nemůže nic dělat. Na takto "zastunnované" hráče pak Gruul sešle kouzlo Shatter. Kouzlo Shatter dělá tím větší dmg, čím stojíte blíž k dalšímu hráči a čím je vás u sebe více. (Pokud stojí 2 hráči na sobě tak dělá zranění za 9000 každému hráči.). Damage ze Shatteru se nezvyšuje stackujícím se Growthem, ale může udělit critický zásah. Vzdálenost, na kterou nedělá Shatter žádný damage, je taková, že se do vzdálenosti 20yardů od vás nevyskytuje žádný další hráč. (Peti jsou afektování tímto kouzlem také, ale nepočítají se jako hráči, takže Shatter jim nedělá žádný dmg a ani oni svou přítomností nezvyšují udělený dmg hráči, který stojí v jejich blízkosti.)

5) Reverberation - Silencne všechny v oblasti na 4sec. (Může být rezistnuto.)

Strategie
Pozice

(Bíle označené oblasti na obrázku znamenají pozice, kde nejste afektování kouzlem Ground slam.)

Boj začíná tím, že main-tank a off-tank naběhnou ke Gruulovi. Gruul se musí tankovat uprostřed místnosti. Je důležité abyste nechali tankům chvíli na nabrání aggra. (zvláště pak off-tankovi). Poté je nutné ihned rozjet maximální dps. Gruul je hlavně dpskový fight, jakmile nemáte dobrou dps tak nemáte šanci tohoto bosse zabít. Healeři musí po celou dobu oba tanky držet, pokud možno, na maximum HP. Po prvních 30 sec přijde první Growth a následně Ground slam. V místnosti je 6 míst, kde se 6 hráčů může schovat tak, že nejsou zasaženi kouzlem Ground slam, a proto je dobré tyto místa využít. (Pár secund před Ground slamem jednoduše zaběhněte do tohoto místa). Místa, kde nejste afektování Ground slamem jsou označena na obrázku viz. výše (bíle vyznačené oblasti). Je velice důležité po Ground slamu se snažit odběhnout co nejdále od všech hráčů (Nejvyšší prioritou pak je vdžy se dostat pryč od tanků!). Rogue může po dopadu použít Cloak of Shadow na odstranění zpomalovacího debuffu, což dává značnou výhodu při odbíhání od ostatních (Nebojte se použít i Sprint, ale dávejte pozor, abyste nenaběhli někam mezi hráče zrovna, když bude zakouzlen Shatter.). Fáze po Ground slamu je nejtežší fáze na Gruulovi. Ihned po skončení této fáze (po dostání damage z Shatteru) musí opět tanci okamžitě odtáhnout Gruula zpět doprostřed místnosti. Důležité je taky odbíhat z oblastí Cave in! Tyto fáze se pak opakují stále dokola, dokud Gruul nepadne. Meele classy si musí dávat velký pozor při dobíhání zpět ke Gruulovi po Shatteru. Je velice důležité, abyste u Gruula nebyli dříve než oba tanci. Jakmile se tak totiž stane, můžete se stát okamžitě cílem pro Hurtful Strike.

Hlídejte si svůj threat na bossovi! Jako meele classa se nesmíte dostat v aggru ani před off-tanka!
Po Ground slamu se ihned snažte dostat co nejdále od všech hráčů.
Vyhýbejte se oblastím Cave in!
Po Ground slamu nikdy nesmíte doběhnout ke Gruulovi dříve než oba tanci.
Používejte Cloak of Shadow na odstranění debuffu zpomalení pohybu po Ground slamu. (V tuto dobu máte vždy CoS opět nabitý. Nesnažte se používat CoS na nic jiného!)

Raid tip: Využívejte "hluché" oblasti, které vás ochrání před Ground slamem.

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.